Succesvol leads genereren voor vastgoedproject DOK+

DOK+ is een ambitieus project op het Rode Kruisplein in Mechelen. Het project omvat een eigentijds gebouw met Parijse allure, ontworpen door POLO Architecten, dat uitkijkt op een rustige gemeenschappelijke binnentuin en is gelegen aan het water.

Hun propositie

De focus op duurzaamheid en wooncomfort wordt weerspiegeld in het gebruik van warmtepompen, grondige isolatie en zonnepanelen, wat het project het begeerde BEN-label oplevert. Maar DOK+ gaat verder dan dat: Dankzij rio- en geothermie is dit project een echt pareltje op vlak van duurzaamheid & innovatie.

Onze doelstelling

Het Labo zorgde voor de opzet van tracking en dashboarding en verzorgde de opzet & optimalisatie van een aantal digitale kanalen voor het genereren van leads.

Samenwerking

1. Brede Marketing Mix

We zetten in op een mix van SEO, sociale advertenties en zoekadvertenties waardoor we in staat zijn om het aantal websitebezoekers en aanvragen te verhogen. Dat resulteerde in een aanzienlijke boost in de verkoop van het project.

2. Marketingstrategie van A tot Z

Het Labo werd ingeschakeld om het project te promoten tijdens de pre-sales en de sales fases. Onze initiële aanpak was gericht op het promoten van het lanceringsevenement via SEO en sociale advertenties op Facebook en Instagram. 

Aangezien DOK+ een nieuwe entiteit is, was er in de opstartfase nood aan de verdere uitwerking van de merkidentiteit. Om dit kwalitatief in te vullen werkten we een aantal templates uit voor advertentiebeelden en e-mails om in het verdere verloop van de samenwerking efficiënter aan de slag te kunnen gaan en om consistent te blijven in onze communicatie uitingen en een maximale herkenbaarheid te stimuleren over alle kanalen heen.  

In opstart hebben we ingezet op het laagdrempelig verzamelen van leads om onze database aan te vullen. In aanloop naar het lanceringsevent zetten we een aantal e-mail campagnes op om deze mensen te heractiveren en uit te nodigen voor ons event. Daarnaast zetten we zowel organische als betalende event promotie op, via zowel onze eigen website als via Facebook & Instagram. 

Na het lanceringsevenement voegden we extra kanalen toe aan de marketingmix om het aantal aanvragen op te schroeven. Met dashboards in Looker Studio en HubSpot houden we vinger aan de pols en krijgen we een beter overzicht van de resultaten en het rendement.

 

Om de ROI van de campagne door te kunnen meten en te optimaliseren stelden we HubSpot in om leads te verzamelen en op te volgen. Op basis van het type aanvraag creëerden we een follow-up flow met het verkoopteam. De inzichten uit het CRM helpen ons de kwaliteit van de leads te begrijpen en de marketingmix te optimaliseren in functie van een optimaal rendement.

Resultaat

Op een periode van 6 maanden slagen we erin 510 aanvragen te genereren.

Het Labo is erg dankbaar voor de kans dit mooie, prestigieuze project mee in de markt te mogen zetten, maar we zijn ook erg trots om een rol te spelen in de succesvolle promotie ervan.

Door gebruik te maken van verschillende digitale marketingkanalen en de resultaten te volgen via HubSpot, zijn we in staat een aanzienlijk aantal leads te genereren en het aantal website bezoekers en verkopen voor het project te verhogen. 

Ben je op zoek naar een digitale marketingpartner die kan helpen bij het genereren van leads voor jouw bedrijf, contacteer ons!

Benieuwd hoe we jouw project aan zouden pakken?

Contacteer ons vrijblijvend: Wij bespreken graag onze visie met jou!

Meer cases en inzichten?

In 3 stappen naar een voorstel op maat!

  • Je vult het formulier hiernaast in en bezorgt ons daarmee je contactgegevens,
  • Wij nemen contact met je op voor een kennismaking, waarin we jouw doelstellingen & ambitie willen begrijpen.
  • Na afloop van het kennismakingsgesprek plannen we een vervolgafspraak in, waarop je je offerte ontvangt en we deze samen doornemen!