Recept voor groei: Meedenken en gericht optimaliseren

Kempen Campings vzw, een samenwerkingsverband van kampeerterreinen in de Antwerpse Kempen, werkte met Het Labo om het websiteverkeer te vergroten en de omzet van aangesloten campings te verhogen. We zetten advertentiekanalen, sociale media en CRM-tools in om deze doelstellingen realiseren.

Hun propositie

Kempen Campings vzw, opgericht in 1998, is een vereniging van kampeerterreinen in de Antwerpse Kempen die samenwerken om de regio te promoten als dé kampeerbestemming van Vlaanderen. Hun website speelt een cruciale rol in het aantrekken van kampeertoeristen uit België & buurlanden naar de regio.

Onze doelstelling

1. Meer verkeer aan een zo laag mogelijke kost per klik.
2. Relevante e-mailadressen verzamelen.
3. Bezoekers doorsturen naar campingsites voor boekingen.

Samenwerking

1. Conversiepunten toegevoegd

We implementeerden meerdere conversiepunten op de website om zowel het aantal doorverwijzingen naar de individuele campings te verhogen als om zoveel mogelijk e-mailadressen en contacten te verzamelen.

2. Optimalisatie van advertentiekanalen

De kwaliteit van het verkeer via verschillende advertentiekanalen (Google, Bing & Meta) werd sterk verbeterd, wat leidde tot een significante toename in het aantal relevante contacten en het aantal mensen dat doorklikte naar de campings.

3. Social Media strategie

We verzorgden de social content op zowel Instagram als Facebook, wat, in combinatie met onze advertentieaanpak, leidde tot een beter bereik van Kempen Campings en een efficiëntere en effectievere manier om relevante mensen naar de website te krijgen

4. HubSpot implementatie

We implementeerden HubSpot als CRM-systeem en om relevante inzichten te vergaren op het vlak van bronnen, conversies en contacten. De volgende stap zal zijn om te analyseren welke van deze contacten daadwerkelijk bij een camping hebben gereserveerd en wat de totale opbrengst van deze reservaties via Kempen Campings is.

5. Uitbreiding van content en vertaling

We breidden bestaande blogs uit en voegden nieuwe content toe om voldoende conversiepunten te creëren en de website informatief en aantrekkelijk te maken voor bezoekers. Daarnaast werd de website vertaald, waardoor deze nu beter toegankelijk is voor bezoekers uit buurlanden, wat de internationale aantrekkingskracht van Kempen Campings versterkt.

Resultaat

Dankzij onze gerichte aanpak en het opdelen van doelen in kleinere, meetbare stappen, hebben we zowel het verkeer als de kwaliteit ervan verbeterd. Door conversiepunten toe te voegen, advertentiekanalen te optimaliseren en content uit te breiden, steeg het aantal relevante bezoekers en contacten naar de campingsites.

De implementatie van GA4-tracking voor één van de campings maakt het mogelijk om de omzet te meten van verkeer via Kempen Campings. Door de koppeling met het reserveringsplatform zien we exact welke gebruikers via Kempen Campings komen en hoeveel omzet zij genereren.

Deze resultaten tonen aan dat onze strategie niet alleen het verkeer vergrootte, maar ook zorgde voor directe omzetgroei voor de campings.

Vooruitblik

We onderzoeken de mogelijkheid om de Kempen Campings-website om te bouwen tot een boekingsplatform, wat het omzetpotentieel vergroot. De verkregen data vormt de basis voor deze strategische stap en bedanken Kempen Campings voor het vertrouwen in Het Labo.

Benieuwd hoe we jouw project aan zouden pakken?

Contacteer ons vrijblijvend: Wij bespreken graag onze visie met jou!

Meer cases en inzichten?

In 3 stappen naar een voorstel op maat!

  • Je vult het formulier hiernaast in en bezorgt ons daarmee je contactgegevens,
  • Wij nemen contact met je op voor een kennismaking, waarin we jouw doelstellingen & ambitie willen begrijpen.
  • Na afloop van het kennismakingsgesprek plannen we een vervolgafspraak in, waarop je je offerte ontvangt en we deze samen doornemen!