Van nieuw merk naar recurrent leads genereren in 2 maanden tijd.

Een nieuw merk introduceren in een markt met gevestigde concurrenten is geen sinecure. Daarom helpen we windor.be online leads genereren en hun merk naar buiten te krijgen.

Hun propositie

Ramen en deuren plaatsen bij particulieren aan een scherpe prijs, zonder in te boeten op service. Dit realiseren ze dankzij goede afspraken met leveranciers en een berg ervaring in renovaties.

Onze doelstelling

Recurrent gekwalificeerde leads genereren via digitale kanalen in een hoog-concurrentiële markt.

Samenwerking

1. Opstart

Digitale check van potentiële bedrijfsnamen.

Windor stelde zelf een longlist samen met potentiële bedrijfsnamen. We voerden een digitale check uit op alle namen naar beschikbaarheid domeinnamen, concurrentieanalyse (op merknaam – paid & organisch) en bestaand zoekvolume. Samen kozen we zo voor Windor.

2. Design logo & branding

Ondanks dat wij bij het Labo ook logo’s en branding voorzien voor onze klanten, besloten we, om budgettaire redenen, het logo via 99designs.com te ontwikkelen.
99designs is net zoals Fiverr een bekend platform waarop freelancers hun diensten aanbieden. Benieuwd naar onze ervaringen met dit platform? Vraag het ons!

3. Go to market van Windor

Om Windor in de digitale markt te zetten stippelden we een concreet plan van aanpak uit, waarin we prioriteiten bepaalden. De ambitie was uiteraard zo snel mogelijk kwalitatieve leads genereren, om het potentieel bloot te leggen en in te schatten of dit verhaal rendabel kon worden. Eens de knoop doorgehakt, kregen we een Go! op ons plan en konden we beginnen.

4. Opzet landingspagina

We startten met de wireframes, het design en de ontwikkeling van een pragmatische landingspagina in WordPress. De focus bij de opstart van deze samenwerking lag op het maximaliseren van het aantal conversies, om zo snel mogelijk rendement te genereren. Er werden 3 conversies gedefinieerd:

  1. Een offerteaanvraag,
  2. Gratis opmeting ter plaatse,
  3. Keuzehulp configurator.

Bij elk van deze conversies verzamelen we de contactgegevens van de websitebezoekers.

5. Opzet advertentiekanalen

Om zoveel mogelijk geïnteresseerde mensen op onze website te krijgen, zetten we relevante advertentiekanalen (zoals Facebook, Google Search en Display en LinkedIn advertenties op) en trachten we zo efficiënt en effectief mogelijk een hoog concurrentiële markt te betreden. Je kent ongetwijfeld de Profel’s, Winsols, Reynaert’s, Belisol’s en Kwadro’s van deze wereld wel?

Resultaat

Na enkele weken werd al gauw duidelijk dat we in staat waren kwalitatieve leads te genereren voor Windor, die een onmiddellijke impact hadden op het rendement van de digitale investering. Dit rendement herinvesteren we nu in de optimalisatie en uitbouw van de landingspagina naar een volledige website, en alle digitale marketing kanalen (SEO, search en display ads, social ads, e-mail marketing).

Onze focus is verschoven naar het verbeteren van de kwaliteit en het verhogen van het aantal kwalitatieve leads door trafiek optimalisatie, conversie optimalisatie en algemeen lead generatie.

Bekijk de website van Windor

Benieuwd hoe we jouw project aan zouden pakken?

Contacteer ons vrijblijvend: Wij bespreken graag onze visie met jou!

Registreer je voor meer inzichten over deze case

Registreer je hieronder en wij bezorgen we je per mail, op maandelijkse basis, een kwalitatief inzicht. Gratis en voor niets, nuja, in ruil voor je e-mailadres en functietitel that is.
Zo krijgen wij een beter beeld van wie je bent en hoe we je kunnen helpen.