Een nieuwe mobiliteitsoplossing in de markt zetten

Wat als we zakelijke verplaatsingen vlotter maken door alle vormen van (deel)mobiliteit te bundelen? Het geweldige idee was er al. Aan ons het concept bekend te maken bij grote Nederlandse en Belgische bedrijven. 

Hun propositie

Eén app en één kaart waarmee werknemers al hun mobiliteitsopties kunnen plannen, boeken en betalen. Van tanken en parkeren tot trein, tram en taxi. Maar ook kantoorverhuur, vliegtuigtickets en hotels. Dit alles met aan het einde van de maand: één BTW factuur. Kortom, ontzorging voor werknemers én werkgevers. Zo helpt XXImo bedrijven vlot vooruit.

Onze doelstelling

Awareness creëren rond XXImo’s mobiliteitsoplossing. XXImo als mobiliteitspartner introduceren bij grote Belgische en Nederlandse bedrijven.

Samenwerking

1. Alles begint bij een SEO analyse

Om een oplossing te bieden, moet je eerst weten welke vragen gesteld worden. 

Dus begonnen we onze samenwerking bij een SEO-analyse. Welke informatie zoekt de doelgroep, met welke zoekwoorden doen ze dat en bij welke concurrenten kunnen ze terecht komen? 

Die inzichten namen we mee in alle volgende stappen van onze samenwerking.

2. Nieuwe landingspagina’s opzetten

Bij aanvang van onze samenwerking was XXImo volop bezig aan een nieuwe website. De oude site presteerde niet goed en gaf onvoldoende informatie. Het had dan ook weinig zin nieuwe leads naar die oude pagina’s door te sturen. 

Dus maakten we 2 nieuwe SEO landingspagina’s.
Eén algemene pagina over XXImo’s mobiliteitsoplossingen, eentje specifiek over XXImo’s mobiliteitskaart en app.
Dankzij de SEO-analyse, wisten we precies welke informatie onze doelgroep nodig had. Die informatie brachten we samen op de twee nieuwe landingspagina’s. 

Een ideale tussenoplossing in afwachting van XXImo’s nieuwe website. En ook een bron van inzichten die XXImo kon meenemen tijdens de ontwikkeling van hun nieuwe site.

3. Adverteren maar

Landingspagina’s check! Tijd om te adverteren.

De Belgische regelwetgeving rond mobiliteit verschilt van de Nederlandse. Daarnaast is ook het idee van multimodaal reizen in Nederland al veel bekender dan in België.
Dus zorgden we voor een strategische aanpak per land. 

We maakten verschillende advertentiesets op voor Facebook, LinkedIn, Google Search en Google Display. XXImo wil vooral grote bedrijven aantrekken. Dus gingen we targeten op de beslissingsmakers in die bedrijven; HR, finance of CEO -functies.
Dat deden we steeds in 3 taalvarianten: Nederlands (NL), Nederlands (BE) en Frans. 

4. Welkom Apple Pay!

Tijdens onze samenwerking maakte XXImo hun mobiliteitskaart ook geschikt voor Apple Pay. Ze zijn de enige Europese mobiliteitspartner met Apple Pay. Iets om mee uit te pakken!

Dus dat deden we ook, met een paid campagne specifiek voor Apple Pay. Anders dan onze gewone, recurrente werking was dit een eenmalige en tijdelijke campagne. Die aanpak kozen we om zowel bestaande klanten te informeren over de nieuwe functionaliteit, alsook om nieuwe klanten aan te spreken. Zo groeide onze samenwerking volledig mee met XXImo’s noden.

5. Blijven optimaliseren

Behalve het opzetten van allerlei marketingkanalen, tracken we ook de resultaten van die kanalen. Die resultaten rapporteren we 2-wekelijks, daarna bespreken we samen de concrete next-steps.

Aan de hand van gebruikersgegevens en Hotjar analyses, onderzoeken we hoe de nieuwe landingspagina’s presteren. Welke blokken doen het goed, welke kunnen nog beter? Vervolgens maken we aanpassingen op vlak van content en opbouw. Zo beantwoorden de pagina’s nog beter aan de noden van de doelgroep. 

Daarnaast analyseren we ook de paid campagnes. Welke CTA’s kregen veel clicks, op welke zoekwoorden scoorden we het best, welke kanalen genereerde de meest kwalitatieve leads, noem maar op. Op basis van die inzichten blijven we constant optimaliseren. Zo haalt XXImo steeds meer resultaten met steeds minder budget.

Resultaat

Onze samenwerking startte in november 2021. Op minder dan een half jaar behaalden we al heel wat mooie resultaten: 

(Let wel: XXImo is een Nederlands bedrijf, dus ging het grootste deel van het budget naar de Nederlandse campagnes.)

  • Onze webpagina’s kregen maandelijks zo’n 6800 bezoekers in Nederland, en 3500 in België
  • Zowel Belgische als Nederlandse bezoekers kwamen meerdere keren terug naar de XXImo site, én bekeken ook steeds meerdere pagina’s
  • Hierdoor genereren we zowel via Paid kanalen als organisch meer contactaanvragen
  • Dat resulteerde maandelijks in tot wel 103 kaartaanvragen in Nederland, en 58 in België

We zijn dan ook super trots op die resultaten en kijken uit naar de verdere samenwerking.
XXImo’s website: www.xximo.be

Wat onze samenwerking zo uniek maakt

XXImo had al enkele marketing partners voor onze samenwerking begon. Ze zochten alleen nog een samenwerking voor hun paid kanalen. Bij Het Labo vinden we het heel belangrijk om samen één verhaal te brengen. Dus zitten we regelmatig samen met de andere partners en XXImo’s interne marketing team. Zo ontstond een partnership waarin we elkaar perfect aanvullen en samen kunnen groeien.

Benieuwd hoe we jouw project aan zouden pakken?

Contacteer ons vrijblijvend: Wij bespreken graag onze visie met jou!

Meer cases en inzichten?

Laat hier je e-mailadres en functietitel achter, dan houden wij je op de hoogte van interessante cases en relevante marketingnieuwtjes.