Op welk sociale media platform adverteert jouw bedrijf best?
Bedrijfsaccounts krijgen steeds minder organisch bereik. Wil je je doelgroep bereiken, dan is adverteren op sociale media the way to go. Op social media adverteren we heel gericht naar jouw doelgroep. We analyseren de resultaten, optimaliseren en verlagen de cost per lead. Zo halen we steeds meer uit je advertentiebudget.
Adverteren op Facebook is altijd een goed idee.
Met bijna 3 miljard maandelijkse gebruikers, heeft Facebook het breedste publiek ter wereld. Dus ook de breedste database aan persoonsgegevens ter wereld.
Die gegevens gebruiken we bij het opstellen van jouw advertenties. Zo lanceren we, zelfs met een klein mediabudget, zeer gerichte en efficiënte Facebook-campagnes.
The place to be voor B2C reclame
Instagram is deel van de Meta group. Dus kunnen we er – net als op facebook – gebruik maken van een gigantische database aan persoonsgegevens.
Om zo veel mogelijk gebruikers op het platform te houden, laat Instagram geen links toe in organische posts. Bij advertenties kan dat wel. Super handig! Zo linken we je leads in 1, 2, 3 door naar je webshop of een andere strategisch gekozen landingspagina.
Daarnaast is Instagram ook uitermate geschikt voor brand awareness. We inspireren je doelpubliek met mooie (bewegende) beelden, retargeten en maken mensen helemaal enthousiast over jouw merk.
LinkedIn is hét B2B-platform bij uitstek.
Met strategische targeting op basis van bedrijfsgrootte, sector, functie, locatie, etc. bereiken we er de juiste mensen in de juiste bedrijven.
Adverteren op LinkedIn is duurder dan bijvoorbeeld op Facebook en Instagram. Maar dankzij de demografische focus is het wel super effectief, dus realiseren we er vaak alsnog een lagere cost per lead.
Naast bovenstaande kanalen kijken we bij Het Labo ook naar advertentie opportuniteiten op andere social media kanalen.
Wat dacht je bijvoorbeeld van een campagne op Twitter, TikTok, Snapchat of misschien zelfs in de Metaverse? We analyseren jouw doelstellingen en doelpubliek, en selecteren vervolgens de meest relevante kanalen en advertentie formats.
Zo maken we jouw social ads effectiever dan ooit.
Het Labo zou Het Labo niet zijn moest onze werking stoppen na het opzetten van jouw sociale media advertenties. We onderzoeken welke advertenties het goed deden, en welke nog beter kunnen scoren. Welke boodschappen de meeste clicks kregen, en welke kanalen de meest kwalitatieve leads opleveren. Die inzichten gebruiken we om je advertenties blijvend te optimaliseren. Zo haal jij steeds meer uit je mediabudget.
Wij helpen je graag op weg!