Content creatie
Content creatie

Content creatie

& hoe Het Labo je daarin bijstaat

Vertel het verhaal van jouw bedrijf

Wil je je doelpubliek écht overtuigen van je merk? Creëer kwalitatieve en relevante content. Vertel een verhaal, biedt expertise, beantwoord veelgestelde vragen, enz. Speel in op de noden van je doelpubliek en wordt dé referentie binnen jouw sector.

Engageer leads met storytelling

Bied expertise en beantwoord vragen

Versterk je klantrelatie

Optimaliseer de gebruikservaring

Authentiek en relevant

We nemen de tijd om jouw bedrijf en doelpubliek te leren kennen.

Onze werking

  • We onderzoeken welke content jouw doelgroep het vaakst opzoekt
  • Bepalen relevante, strategische content opportuniteiten om jouw doelstellingen te bereiken
  • Creëren unieke, relevante en interessante content op maat van jouw doelpubliek en hun plaats in de customer journey
  • Vertellen het verhaal van je merk op een authentieke manier en met een passende tone of voice
  • Integreren de juiste SEO keywords om de organische vindbaarheid van je content te boosten
  • Zo bieden we een ontzorgende totaaloplossing voor al jouw content creatie

Met welke content overtuig jij je klanten?

Potentiële klanten komen op verschillende plaatsen met je merk in contact. Bij Het Labo zorgen we ervoor dat ze op elk van die touchpoints de info vinden die ze nodig hebben. Zo verbeteren we de gebruikservaring, helpen we je doelpubliek en maken we ze enthousiast over jouw merk.

01. Blogs

Of blogs relevant zijn voor jouw bedrijf? Duh!

Blog content heeft 2 grote voordelen: 

  • Je klanten overtuigen met relevante sectorgebonden informatie
  • De organische vindbaarheid van je website verbeteren om zo nieuwe potentiële klanten te bereiken

Alles begint bij een keyword onderzoek. Naar welke informatie is jouw doelgroep op zoek? Welke vragen stellen ze? Hoe kunnen wij ze helpen?

Aan de hand daarvan schrijven we blogartikels met slimme SEO keywords en titels die uitnodigen om verder te lezen. 

Blogs zijn geen platte commerciële communicatie. We informeren je doelgroep, beantwoorden veelgestelde vragen en geven jouw bedrijf een betrouwbare expertenrol binnen de sector.

02. Web content

Je website is dé plaats om potentiële klanten te laten converteren. 

We analyseren gebruikersdata van je bestaande webcontent en onderzoeken welke toevoegingen en aanpassingen de gebruikservaring nog beter maken.

Welke webpaginas scoren goed? Vanuit welke content komen de meeste conversies? Welke informatie wordt het meest gelezen? Waar haken lezers af? 

We optimaliseren de bestaande content, creëren extra landingspagina’s, gebruiken een slimme header structuur en zetten in op strategisch gekozen SEO keywords. Zo creëren we webcontent waarmee je scoort bij je doelpubliek én de zoekmachines.

03. Nieuwsbrieven

Maak klanten loyaal met een interessante en inspirerende nieuwsbrief.

Nieuwsbrieven zijn de snelste, goedkoopste en meest directe manier van klantcommunicatie. Dé plaats dus om in te spelen op trends, te informeren over events en andere nieuwtjes. 

Met originele content, kortingscodes en winacties belonen we trouwe klanten. We vermaken je doelgroep en bieden meerwaarde. Zo creëeren top-of-mind awareness en schrijven prikkelende onderwerpregels zodat jouw nieuwsbrief eruit springt.

04. Print

Print is not dead. 

Het grootste voordeel van print content: het is tastbaar.

Print biedt een ervaring, dus gaat je doelpubliek er ook aandachtiger mee om. 

We analyseren de verschillende stappen die jouw leads doorgaan, vanaf de eerste kennismaking tot na de conversie. Vervolgens onderzoeken we in welke fases print content een meerwaarde kan zijn.

Dat kan gaan van flyers,  brochures en magazines maar ook andere, meer out-of-the box branded items. Kortom, alles wat je je klanten meegeeft om de experience te verbeteren.

05. (bewegend) Beeld

Eén beeld zegt meer dan duizend woorden.

Visuele content wordt 600.000 keer sneller opgenomen dan geschreven content. Cruciaal dus in een gedigitaliseerde wereld met ontelbare prikkels.

Met mooie foto’s, duidelijke illustraties en interessante video’s geven we je doelpubliek in één oogopslag een beeld van jouw product of dienst. 

Geschreven reviews zijn leuk, maar een testimonial video zegt natuurlijk zo veel meer. En met een eenvoudige explainer video zetten we zelfs de meest complexe proposities succesvol in de markt.

En de resultaten?

Het Labo zou Het Labo niet zijn moest onze werking stoppen na de content creatie.
We analyseren de resultaten, vormen inzichten en gebruiken die om jouw content te optimaliseren. We testen nieuwe content opportuniteiten en maken jouw leads zo tot loyale klanten.

Hulp nodig bij de content creatie voor jouw bedrijf?

Wij helpen je graag op weg!