Bornems bedrijf vindt online Amerikaanse B2B-klanten

Het Bornemse bedrijf Vertongen ontwikkelt en produceert houtbewerkingsmachines. Met een gloednieuw product zochten ze toegang tot de Amerikaanse markt, waar ze wel al konden rekenen op de medewerking van een ervaren sales partner. Voor lead generation deden ze een beroep op Het Labo als digitale partner. 

Hun propositie

Met de 'Automated kitchen cabinet door production unit' ontwikkelde Vertongen een innovatieve technologie die de productie van keukenkasten automatiseert, aanzienlijk versnelt en voorheen afzonderlijke componenten van het productieproces combineert. Met deze productie unit besparen klanten stevig op tijd, ruimte en inventaris.


Onze doelstelling

B2B-leads genereren en deze doorspelen naar sales partner Stiles Machinery, een gevestigde waarde op de Amerikaans markt.

Samenwerking

1. Webdesign

Design van een conversiegerichte landingspagina waar we 2 houtbewerkingsmachines promoten. We richten onze campagne op 2 types van leads:

  • De technische profielen: “Download de brochure met alle technische specificaties.”
  • De business owners: “Neem contact op zodat wij je kunnen adviseren bij de optimalisatie van je productie.”

2. Online adverteren

Opzet van een beperkt aantal kanalen om snel en met een beperkt mediabudget inzichten te genereren. Deze  learnings extrapoleren we vervolgens naar een ongoing campagnestrategie.

Voor Vertongen kozen we voor: 

  • Google search: via deze weg adverteren we op specifieke technische zoektermen rond houtbewerkingsmachines.  Doorgaans is dit geen evident kanaal voor B2B-nicheproducten, maar de Amerikaanse markt is groot genoeg om voldoende zoekvolumes te genereren. 
  • Facebook: door demografische gegevens en interesses aan elkaar te linken, kunnen we een zeer specifieke doelgroep samenstellen van business owners in de sector van houtbewerking, en meer de keukenkastenproducenten.
  • LinkedIn: net zoals op Facebook bereiken we hier via sectoren en functietitels de relevante doelgroep.
  • Google display: we starten vanuit een custom audience waarbij we gelijkaardige signalen en zoekwoorden gebruiken als bij Google Search.

3. Boodschappen

We testen steeds meteen verschillende boodschappen en ook hier gaan we uit van twee verschillende insteken:  

  • Promotie van het product zelf.
  • Volledig verhaal van automatisatie en optimalisatie. 

4. Tracking en dashboarding

Inzichtelijk maken van resultaten is een must voor een goede samenwerking. Daarom opteren we steeds voor een real time Google Data Studio dashboard dat we enerzijds koppelen aan Google Analytics en anderzijds aan de verschillende kanalen waarop betalende campagnes draaien.

Resultaat

Binnen de termijn van een maand zijn we erin geslaagd om op onbekend terrein een stabiele lead generation machine op te zetten die meteen tot verkopen heeft geleid.

Partnerkeuze

Voor de lancering van de ‘Automated kitchen cabinet door production unit’ zette Vertongen een succesvolle samenwerking op met twee partners. Enerzijds zorgde Het Labo als digital marketing agency voor lead generation. Digitale marketing is immers de meest efficiënte en budgetvriendelijke manier om doelgericht en doeltreffend overzeese klanten aan te spreken en te overtuigen.

Een geroutineerde sales partner was in dit opzet ook onontbeerlijk, de aangebrachte leads moeten immers verzilverd worden. Hiervoor zorgde Stiles Machinery, al jarenlang een gevestigde waarde op de Noord-Amerikaanse markt.

Bij Het Labo kijken we alvast tevreden terug op deze vlotte start die meteen heeft geleid tot een recurrente samenwerking. Samen met Vertongen zullen we het verdere verloop van ons parcours uitstippelen, volledig in functie van kosten en potentieel rendement.

Bekijk de website van Vertongen

Benieuwd hoe we jouw project aan zouden pakken?

Contacteer ons vrijblijvend: Wij bespreken graag onze visie met jou!

Meer cases en inzichten?

In 3 stappen naar een voorstel op maat!

  • Je vult het formulier hiernaast in en bezorgt ons daarmee je contactgegevens,
  • Wij nemen contact met je op voor een kennismaking, waarin we jouw doelstellingen & ambitie willen begrijpen.
  • Na afloop van het kennismakingsgesprek plannen we een vervolgafspraak in, waarop je je offerte ontvangt en we deze samen doornemen!