Search Engine Advertising (SEA)
Search Engine Advertising (SEA)

Search Engine Advertising (SEA)

& hoe Het Labo je daarin bijstaat

Wat is SEA of Search Engine Advertising?

Search Engine Advertising, ofwel SEA, is een digitale marketingmethode die ons in staat stelt om jouw bedrijf, op relatief korte termijn, zichtbaar te maken voor je doelgroep. Op basis van een keyword analyse brengen we in kaart welke zoektermen relevant zijn voor jouw organisatie. Daarin maken we een strategische afweging op welke zoektermen we via betalende advertenties willen inspelen en welke via SEO (organische inspanningen). Doordat het digitale landschap uitbreidt, is SEA niet enkel van toepassing op Google, maar ook relevant voor andere platformen met een zoekfunctionaliteit (YouTube, Bing, Pinterest, …).

Targeting op keywords & zoekvolume

Impact op korte termijn

Betalen per klik (bezoeker)

In lijn met jouw budget

Juiste zoektermen, juiste kanalen & juiste doelgroepen

Dé sleutel naar rendabele zoekmachine advertenties

Onze werking

Bij Het Labo bepalen we samen met onze klanten resultaatgerichte Search Engine Advertising-strategieën, met een focus op efficiënte en effectieve campagnes. Dankzij ons geijkt proces zorgen we ervoor dat de invulling van onze aanpak volledig is afgestemd op jouw doelstellingen & verwachtingen:

  • Begrijpen van je verwachtingen: We beginnen met een diepgaand gesprek om je organisatie, je doelstellingen en je doelgroep te begrijpen. Deze informatie helpt ons om een op maat gemaakte SEA-strategie, rekening houdend met relevante zoektermen, te ontwikkelen die aansluit bij jouw merk en jouw doelstellingen.
  • Zoekwoordonderzoek: We voeren een uitgebreid zoekwoordonderzoek uit om te begrijpen welke termen uw publiek gebruikt. Deze zoekwoorden worden vervolgens gebruikt om uw advertenties te optimaliseren en te zorgen voor een hoge zichtbaarheid in de zoekresultaten.
  • Advertentiecreatie: Ons team van creatieve professionals ontwerpt aantrekkelijke en effectieve advertenties die jouw merkidentiteit weerspiegelen en je doelgroep aanspreken om effectief te klikken.

Welke zoekmachine advertenties zijn er allemaal en welke zijn relevant?

Bij Het Labo erkennen we dat, wanneer het gaat over adverteren via zoekmachines, Google Ads als de relevantste oplossing gezien wordt. Maar, in een digitaal landschap dat steeds complexer wordt, kunnen we de opkomst van andere platformen voor paid advertising niet negeren: Denk bijvoorbeeld aan Amazon, YouTube en zelfs sociale media zoals Facebook & TikTok. Deze platformen bieden gebruikers de mogelijkheid om te zoeken naar producten, informatie en diensten, waardoor ze potentieel waardevolle kanalen zijn voor adverteerders.Bij Het Labo begrijpen we dat elke adverteerder unieke doelstellingen heeft. Daarom geloven we in een procesmatige samenwerking waarin we samen met jou bepalen welke advertentiekanalen & mogelijkheden relevant zijn voor jouw specifieke behoeften.

Welke zoekmachine advertenties zijn er allemaal en welke zijn relevant?

01. Google Search Ads

Google Search Ads zijn een van de snelste manieren om de zichtbaarheid van je bedrijf een flinke boost te geven. In Het Labo duiken we diep in de zoekwoorden die jouw potentiële klanten gebruiken, en zorgen we dat jouw bedrijf schittert in die zoekresultaten. We focussen op het genereren van kwalitatief verkeer dat de conversies van je bedrijf verhoogt.

02. Google Display Ads

Google Display Ads zijn de banners en advertenties die opduiken op websites die je klanten bezoeken. In Het Labo ontwerpen we creatieve en aantrekkelijke Display Ads die perfect bij jouw merkidentiteit passen en je doelgroep prikkelen.

03. Google Shopping Ads

Google Shopping Ads zijn dé sleutel tot het stimuleren van online verkoop. In Het Labo richten we ons op het optimaliseren van je productfeed en maken we aantrekkelijke advertenties die jouw producten in de kijker zetten bij potentiële klanten.

04. Google Discovery Ads

Google Discovery Ads zijn perfect om nieuwe klanten te bereiken en hen bewust te maken van je merk. In Het Labo maken we Discovery Ads die de interesse van jouw doelgroep wekken en hen stimuleren om meer te ontdekken over jouw producten of diensten.

05. Google Performance Max

Performance Max is een relatief nieuw, geavanceerd hulpmiddel dat het beste van Google’s machine learning technologieën gebruikt om je advertenties te optimaliseren. Performance Max is één van de ‘Smart Campagnes’ die Google aanbiedt aan bedrijven om snel en eenvoudig te adverteren. Bij Het Labo benutten we de kracht van deze Smart Campagnes om de zichtbaarheid van jouw merk op alle Google-platformen te vergroten.

06. App Campagnes

App-campagnes zijn ontworpen om jouw app bij meer mensen bekend te maken. Bij Het Labo helpen we je bij het opzetten en beheren van je app-campagnes om de download- en installatieratio’s te verhogen.

07. Adverteren op Bing

Bing, minder populair dan Google maar met toch een aanzienlijk aantal gebruikers, wordt vaak over het hoofd gezien als advertentiekanaal. Bij Het Labo zien we Bing niet als een tweederangs keuze, maar als een aanvulling op Google. Het platform heeft unieke mogelijkheden die het een waardevolle aanvulling maken binnen een veelzijdige digitale marketingstrategie.

Daarbij heeft Bing doorgaans minder concurrentie, wat resulteert in lagere kosten per klik. Dat betekent dat je voor hetzelfde advertentiebudget mogelijk meer klikken en meer waarde uit je campagne kunt halen.

En de resultaten?

Of het nu gaat om het maximaliseren van zichtbaarheid, het genereren van leads of het vergroten van de online verkoop, bij Het Labo hebben we de expertise en ervaring om jou te begeleiden bij het maken van de juiste keuzes op het gebied van zoekmachine adverteren. Samen gaan we op zoek naar de beste mogelijkheden om jouw bedrijf te laten groeien in het digitale tijdperk. 

We beheren jouw advertentiecampagnes, zorgen voor voortdurende optimalisatie en houden de prestaties nauwlettend in de gaten. Daarnaast verstrekken we op regelmatige basis rapporten over de prestaties van je campagnes en concretiseren we deze resultaten naar concrete inzichten & optimalisaties. Zo optimaliseren we steeds voor het beste resultaat.

Bij Het Labo zijn we trots op onze transparante en resultaatgerichte aanpak van SEA. We zien onszelf als jouw partner in groei en we zijn toegewijd aan het leveren van SEA-diensten die echte, meetbare resultaten opleveren voor jouw bedrijf.

Zoekmachine advertenties (SEA) opzetten voor jouw bedrijf?

Wij helpen je graag op weg!