Sociale media content
Sociale media content

Sociale media content

& hoe Het Labo je daarin bijstaat

Geef je merk een stem

Sociale media content is geen marketing die van de ene op de andere dag verkopen oplevert. Waarom je er dan toch op moet inzetten? Om je merk een stem te geven, je brand image op te bouwen, je leads warm te houden en een community van brandlovers te vormen.

Creëer top-of-mind awareness

Maak klanten tot trouwe fans

Creëer een community

Krijg een authentieke band met je doelgroep

All-in-one sociale content plan

Onze eerste vraag: “Wat wil je bereiken met je sociale media content?”

Onze werking

  • We bepalen relevante sociale kanalen voor jouw doel
  • Kiezen strategische content pillars om dat doel te bereiken
  • Bespreken samen hoeveel posts jouw bedrijf maandelijks wil maken
  • Leveren die posts één maand op voorhand aan in een overzichtelijk sociale media content plan
  • Zo bieden we een efficiënte, consistente en ontzorgende totaaloplossing voor al je social media content

Welke sociale media kanalen passen het best bij jouw merk?

Op elk sociale media kanaal wordt anders omgegaan met content. Daarom creëren we bij Het Labo platform-specifieke posts. We spelen strategisch in op het type posts, de tone of voice, etc. Zo halen we maximale resultaten uit jouw social media kanalen.

01. Facebook

Of Facebook bij jouw merk past? JA.

Met bijna 3 miljard maandelijkse gebruikers heeft Facebook het breedste publiek ter wereld. Het is dus een must voor elk bedrijf.

Met leuke copy, visuals, gifs, videos, testimonials, noem maar op, vertellen we het persoonlijke verhaal van jouw merk. We triggeren interactie met polls, vragen en wedstrijden en creëren kort maar krachtige content die het delen waard is.

02. LinkedIn

Voor B2B bedrijven en zakelijke doelstellingen is LinkedIn hét platform bij uitstek. Het staat gelijk aan professionaliteit en netwerken. Mensen zitten op LinkedIn om geïnformeerd te worden en nemen er de tijd om langere teksten te lezen.

Voor jouw LinkedIn content gaan we dan ook graag de diepte in. We zorgen voor informatieve posts, beantwoorden veelgestelde vragen, taggen de juiste mensen en maken jouw merk een autoriteit binnen de branche.

03. Instagram

Instagram is uiterst geschikt voor B2C communicatie. Is het verhaal van jouw merk vertaalbaar naar beeld? Dan is Instagram the way to go. 

Via Instagram willen we inspireren: jouw merk hoort bij een lifestyle. 

We posten er dus mooie beelden, content van gebruikers, FAQ’s, relevante informatie, tips, wedstrijden, top topicals, etc. Om je posts bij een groter publiek te brengen, gebruiken we een strategische selectie hashtags, aangepast op jouw doelgroep.

Instagram is geen fan van URL’s. Je kan er één plaatsen in je bio. Dat lossen we op met een Linktree. Vanuit die tussenpagina link je door naar zoveel webpagina’s je maar wil. 

Tenslotte het visuele: we ontwerpen elke visual met een designkit op maat van jouw branding. Zo maken we van jouw Instagram feed een mooie, consistente representatie van je bedrijf.

04. Pinterest

Van home en DIY deco tot reisinspiratie, kooktips, tutorials en quotes. Je kan het zo gek niet bedenken of je vindt het op Pinterest. Zet jouw bedrijf in op esthetiek? Dan ga je scoren op Pinterest.

Pinterest werkt als een visuele zoekmachine. Met mooie beelden en slim geschreven beschrijvingen bereiken we er jouw doelgroep. We onderzoeken welke pins en content het goed doen bij die gebruikers, en maken aan de hand daarvan inspirerende borden en (rich) pins voor jouw bedrijf.

05. Andere kanalen

Naast bovenstaande kanalen kijkt Het Labo ook naar opportuniteiten bij andere social media kanalen. 

Voor merken die zich graag uitspreken over de actualiteit, politiek en media, biedt Twitter bijvoorbeeld grote mogelijkheden. Wil jouw bedrijf op een authentieke manier jongeren aanspreken? Maak dan alvast een TikTok account aan. Staat jouw bedrijf synoniem met technologie, gaming en vernieuwing? Waarom ben je dan nog niet actief in de Metaverse? 

Aan de hand van je bedrijf en je doelstellingen selecteren we één of meerdere strategische kanalen en maken we die tot een echt uithangbord voor jouw merk.

En de resultaten?

Het Labo zou Het Labo niet zijn moest onze werking stoppen na het posten van je sociale media content.
Welke content scoorde goed, welke kan het nog beter doen, en hoe kwam dat? We analyseren de resultaten, vormen inzichten en gebruiken die om jouw content te optimaliseren. Zo raakt jouw social media content steeds beter afgestemd op je doelgroep en doelstellingen.

Hulp nodig bij de social media content creatie voor jouw bedrijf?

Wij helpen je graag op weg!