Partnerships: De sleutel tot succesvolle samenwerkingen

Bij Het Labo geloven we sterk in de kracht van partnerships op lange termijn. We willen niet zomaar een uitvoerend marketingbureau zijn, maar streven ernaar om een partner te zijn voor onze klanten, die hen adviseert, helpt en ontzorgt in hun digitale marketing op de lange termijn.

22 mei 2023|3min. lezen

Kwalitatief samenwerken kost tijd

Een succesvolle samenwerking vergt echter tijd en budget. Daar willen we bij Het Labo van meet af aan eerlijk over zijn. Het kost tijd om elkaar te leren kennen en op dezelfde golflengte te raken wat betreft doelstellingen en verwachtingen. We moeten elkaars eigenheid begrijpen, elkaars manier van communiceren, en een duidelijk beeld krijgen van elkaars verwachtingen om efficiënt en effectief samen te werken.

Door regelmatig met elkaar in dialoog te gaan, creëren we een vruchtbare basis voor een langdurige samenwerking waarin zowel operationele als strategische doelstellingen aan bod komen. Het Labo zorgt ervoor dat de klant zich gehoord voelt en dat wij als marketingpartner een gevoelige impact kunnen hebben op de resultaten.

Begrip van klantdoelstellingen

Om onze klanten optimaal te helpen, is het noodzakelijk dat we hun doelstellingen begrijpen. We willen weten wat ze verwachten op het gebied van digitale marketing: Welk deel van de customer journey willen ze digitaliseren? Bij Het Labo kijken we naar de huidige werking van een onderneming en identificeren we welke onderdelen efficiënter of effectiever gemaakt kunnen worden door ze te digitaliseren.

We kijken daarbij niet alleen naar prospectie en leadgeneratie, maar ook naar andere stappen in de customer journey, zoals naamsbekendheid, offerteaanvragen, afspraken, effectieve verkopen (e-commerce), customer service en churnpreventie. Door deze verwachtingen met de klant concreet te maken, kunnen we een duidelijk beeld scheppen van hoe we deze doelstellingen digitaal kunnen realiseren (in de vorm van conversies) en welke expertises hiervoor nodig zijn. We houden hierbij ook rekening met de mogelijkheden (beschikbare tijd, interne of externe resources en het budget) van de klant.

Concretiseren van conversies

Bij Het Labo geloven we dat conversies de levensader zijn van elke digitale marketingstrategie. Samen met onze klanten bekijken we welke conversies ze willen realiseren, in lijn met hun doelstellingen, en welke tactieken we kunnen inzetten om dit te bereiken. Of het nu gaat om het genereren van meer websiteverkeer, het verhogen van offerteaanvragen of het verbeteren van de klantenservice, wij hebben de kennis en ervaring om de gewenste resultaten te behalen.

Digitale conversies maken de resultaten van onze inspanningen tastbaar. Het opvolgen van de evolutie van deze resultaten stelt ons in staat om inzichten te genereren. Deze inzichten zijn noodzakelijk in het optimalisatieproces. Ze helpen ons beter te begrijpen wat werkt en wat niet; informatie die ons helpt om onze inspanningen nog rendabeler te maken.

Daarnaast vinden we het belangrijk om de tone of voice van een merk of bedrijf te bewaken. We begrijpen dat de eigenheid van een merk noodzakelijk is en zorgen voor een consistente communicatie. Een eindklant moet het gevoel hebben de merkidentiteit te begrijpen en ongeacht het contactpunt (online of offline) is het belangrijk dat hij deze als consistent en consequent ervaart. Door onze expertise te combineren met de propositie van onze klant, rekening te houden met de Unique Selling Points (USP’s) en de tone of voice van de klant, kunnen we deze vertalen naar een digitale context die de juiste doelgroep aanspreekt.

Iteratief & datagedreven samenwerken

Bij Het Labo hechten we veel belang aan samenwerking op concrete doelstellingen. Door een goed begrip te hebben van de doelstellingen en verwachtingen van onze klanten, kunnen we proactief voorstellen doen om de resultaten te verbeteren. We zijn in staat om prioriteiten te stellen, effectieve voorstellen te doen en optimalisaties door te voeren gericht op groei en échte impact.

Een adequate tracking is hiervoor van levensbelang. We willen inzicht krijgen in wat werkt en wat niet, zodat we resultaten kunnen opvolgen en bijsturen waar nodig. Door middel van geavanceerde analysetools en een datagedreven aanpak kunnen we de prestaties van onze marketinginspanningen meten, rapporteren en optimaliseren.

 

Op zoek naar een marketingpartner die je op korte en lange termijn helpt je digitale verwachtingen in te lossen? Neem zeker contact met ons op!

Benieuwd hoe we jouw project aan zouden pakken?

Contacteer ons vrijblijvend: Wij bespreken graag onze visie met jou!