Kempen Campings structureel ontzorgen bij hun social content creatie

Ontdek hoe we het aantal volgers en het bereik lieten groeien op sociale media kanalen voor Kempen Campings.

Hun propositie

Kempen Campings vzw is een samenwerkingsverband van kampeerterreinen in de Antwerpse Kempen dat zich richt op het promoten van de regio als kampeerbestemming. Met een divers aanbod aan campings, variërend van natuurcampings tot familieparken, wil Kempen Campings een breed publiek aanspreken en inspireren om de regio te ontdekken.

Onze doelstelling

Een doordachte, data-gedreven social media-aanpak die zowel de naamsbekendheid als het websiteverkeer stimuleert.

Samenwerking

1. Een gestructureerde aanpak: Van marketingjaarplan naar maandelijkse content

Bij de start van de samenwerking werd een jaarplan opgesteld waarin de topics en doelstellingen voor social content vastgelegd werden. Op basis hiervan creëren we maandelijks een social content kalender, waarin we nauwkeurig plannen welke campings, activiteiten en faciliteiten wanneer uitgelicht worden.  Met als doel maximaal verkeer naar de specifieke pagina’s en conversies via social media in lijn met de doelstellingen en de seizoenaliteit in het campinglandschap.

2. Verschillende fases tijdens de contentcreatie

Deze contentkalender wordt maandelijks ontwikkeld, volgens een vast proces:

  • Eerste fase: We bepalen de topics in lijn met het jaarplan en contentdoelstellingen.
  • Feedbackronde: De klant kan input geven om de content nog beter af te stemmen op geplande activiteiten of tijdsgebonden acties en initiatieven
  • Creatie van de contentkalender: Concrete posts en visuals worden uitgewerkt en afgestemd op de verschillende kanalen (Facebook, Instagram en LinkedIn) en gedeeld via onze overzichtelijke contentkalender.

Door deze gestructureerde aanpak zorgen we ervoor dat alle social content tijdig klaarstaat en tegelijk flexibel genoeg blijft om ad hoc initiatieven of trends op te pikken. Het hele proces wordt in een tijdspanne van 10 werkdagen afgerond, zodat we altijd meer dan een maand vooruit werken.

3. Van social media naar resultaten: meten en optimaliseren

Elke maand wordt een rapportage opgemaakt, waarin we niet alleen kijken naar de bereikte resultaten, maar ook naar de inzichten die ons helpen de contentstrategie verder te verfijnen. We analyseren onder andere:

Website KPI’s via Hotjar en GA4, dat wordt gefilterd specifiek op trafiek van onze organische social content:

  • Aantal websitebezoekers
  • Time on page, bounce rate, scroll depth, move map & click map
  • Conversies & conversiepercentage

Sociale Media KPI’s :

  • Kliks naar de website
  • Engagement (likes, reacties, shares)
  • Bereik en impressies

Deze data stelt ons in staat om gerichte aanpassingen te doen: onderwerpen die goed scoren krijgen extra focus, formats die minder effectief blijken, worden aangepast. Daarnaast evalueren we elk kwartaal of de prestaties en doelstellingen uit het jaarplan nog steeds relevant zijn en indien nodig bijgestuurd moeten worden.

4. Optimalisatie van het creatieproces

Onze samenwerking met Kempen Campings heeft geleid tot verschillende optimalisaties in het contentcreatieproces. Zo worden sinds enkele maanden ook stories meegenomen in de contentkalender en zorgen we ervoor dat de Instagram-feed visueel in lijn blijft door maandelijks een overzicht van de verwachte feed te delen. Ook het rapporteren op inzichten is sterk geëvolueerd de afgelopen maanden.

Deze verfijningen zorgen ervoor dat content niet alleen visueel aantrekkelijk blijft, maar ook beter aansluit bij de verwachtingen van de klant. Dit herhalende proces stelt ons in staat om sneller te schakelen en continu te verbeteren.

Resultaat

Betaalde ondersteuning voor maximale impact

Hoewel organisch bereik op sociale media waardevol is, blijft het beperkt tot ongeveer 3 tot 30% van de volgers. Daarom combineren we social content creatie vaak met advertising (paid social) om de impact te maximaliseren. Dit betekent dat we de content die met zorg wordt gecreëerd, versterken met gerichte advertenties. Deze aanpak vergroot het bereik en verhoogt de kans op conversies.

Wat betekent dit voor jouw onderneming?

De aanpak die we voor Kempen Campings hanteren, is perfect schaalbaar en toepasbaar op andere bedrijven. Wil je ook een structurele en doelgerichte social contentstrategie zonder dat je daar zelf veel tijd in moet steken? Met een intakegesprek brengen we jouw doelen in kaart en kunnen we snel aan de slag.

Wil je social content combineren met advertising? Dan zorgen we ervoor dat je content niet alleen gecreëerd wordt, maar ook de juiste mensen bereikt en maximaal rendeert.

Ontdek hoe een strategische social contentaanpak jouw online aanwezigheid kan versterken en conversies kan verhogen. Neem contact op met Het Labo en zet samen met ons de volgende stap in digitale groei!

Benieuwd hoe we jouw project aan zouden pakken?

Contacteer ons vrijblijvend: Wij bespreken graag onze visie met jou!

Meer cases en inzichten?

In 3 stappen naar een voorstel op maat!

  • Je vult het formulier hiernaast in en bezorgt ons daarmee je contactgegevens,
  • Wij nemen contact met je op voor een kennismaking, waarin we jouw doelstellingen & ambitie willen begrijpen.
  • Na afloop van het kennismakingsgesprek plannen we een vervolgafspraak in, waarop je je offerte ontvangt en we deze samen doornemen!