Organische keywords
Het is belangrijk om regelmatig de markt te ontdekken en op zoek te gaan naar nieuwe keyword opportuniteiten. Bij concurrerende bedrijven kan je heel wat inzichten vergaren. Welke keywords doen het goed en welke werken niet? Vervolgens maken we twee keyword-categorieën: de quick wins en de high traffic keywords.
Quick wins zijn zoekwoorden waarop weinig concurrentie zit. Bij die woorden beland je op relatief korte tijd in de SERP top 3. Het nadeel van die zoekwoorden is dat ze vaak een laag maandelijks zoekvolume hebben.
High traffic keywords hebben een hoger zoekvolume, maar dat weten jouw concurrenten ook. Het is dan ook moeilijker bij deze woorden organisch een hoge positie te verkrijgen.
Het is dan ook slim om op deze zoekwoorden in te zetten met langetermijn content. Het zal je meer werk kosten, maar een hoge ranking bij deze keywords geeft een flinke boost aan de organische traffic van je website.
Top content
Tenslotte analyseren welke pagina’s goed scoren en welke content deze bevatten. Die inzichten gebruiken we om een overzicht aan te leveren van relevante onderwerpen waarop je met toekomstige blogpost en landingspagina’s kan inspelen. Daarnaast bepalen we ook prioriteiten qua indexatie van de content op jouw website om kannibalisatie te voorkomen.